Tot en met 8 november - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Wendy - WaarBenJij.nu Tot en met 8 november - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Wendy - WaarBenJij.nu

Tot en met 8 november

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

09 November 2009 | Verenigde Staten, Tampa

Good morning from Boca Raton. Ik schrijf vanmorgen vanuit het mooie Boca Bridge hotel. We hebben een kamer met zicht op de Intracoastal waterway. Het uitzicht is prachtig alleen een beetje jammer dat we bijna van ons balkon afwaaien...
We zijn gisteren aangekomen vanuit Fort Meyers met het plan om te gaan snorkelen bij een rif en naar het strand te gaan. Helaas is de zee echter zo ruw en waait het zo hard dat we het water niet in mochten en je op het strand gezandstraald wordt. Vanmorgen gaat het ook niet lukken dus gaan we zo de kanalen van Fort Lauderdale bekijken en daarna op weg naar Key Largo. Ik hoop dat het weer daar beter is want morgen hebben we een snorkelexcursie met boot gereserveerd.
Gisteren schrokken we even over de berichten van hurricane Ida. Gelukkig voor ons gaat de storm richting noord Florida en New Orleans.
Het hotel in Fort Meyers zullen we niet aanraden. Het bed was slecht en de airco maakte hetzelfde geluid als een opstijgend vliegtuig. Er was ook geen internet. We zijn de eerste dag naar Sanibel en Captiva geweest. Daar hebben we schelpen gezocht op de mooie stranden. We nemen een aantal mooie exemplaren mee naar huis! Op onze tweede dag in Fort Meyers zijn we naar een Manatee park geweest. Hoewel het seizoen volgens het internet begint in november was er geen rondleiding en helaas voor ons ook geen manatees. 's Middags hebben we een strandwandeling gemaakt langs mooie zandsculpturen, lekker zitten lezen en heerlijk gegeten bij het Outback steakhouse.
Op de weg van Fort Meyers naar Boca Raton zijn we door een deel van de Everglades gekomen. We zijn gestopt bij een visitor center en hebben daar alligators gezien (jak). Onderweg hebben we veel verschillende vogels gezien. Toen het strand een succes bleek zijn we naar Sawgrass Mills gegaan. Dat is een groot outletcenter hier in de buurt. Het was gezellig maar we hebben in Orlando al onze slag geslagen dus we hebben ziet veel gekocht. Het valt ons trouwens wel op dat er hier voornamelijk spaans wordt gesproken. Verder, voor de vriendinnen met kinderen, heb je hier enorm veel leuke kledingzaken voor baby's en kinderen.'s Avonds hebben we lekker gegeten bij Olive Garden, een italiaans restaurant.
Nog even een stukje terug in de tijd:
donderdag 5 november zijn we vanuit Tampa naar Tarpon Springs gegaan. Dat is een griekse nederzetting waar op sponzen wordt gevist. Wij vonden het heel leuk. We hebben heerlijk grieks gegeten tussen de middag, een sponzenfilm en museum gezien en we zijn meegegaan met een boottocht naar een verlaten eiland. We hebben onderweg dolfijnen gespot en hebben mooie schelpen gevonden. Echt een van de hoogtepunten tot nu toe.
Nou ik ga afsluiten want Patrick is toe aan koffie dus we crossen even langs de Starbucks.
Ik hoop dat het goed gaat met jullie. We vinden het heel leuk om jullie berichten te lezen! Tot snel.

• 09 November 2009 - 19:02

Linda:

Hey Wen en Pat
    Super leuk om jullie verhalen te lezen, je moet er een boek van maken! ;-) Btw, Ik heb de baan in Den Haag!!!!! Vandaag rond 6en gebeld met het goede nieuws!! Wel heel jammer dat ik jullie niet even kan spreken, maar zie jullie snel! Veel plezier nog verder! Xxx

• 09 November 2009 - 21:18

Gonnie:

Hola Wen & Pat!

Wat leuk om jullie zo bij te kunnen houden...
    Eerdere keer ga ik er weer lekker voor zitten!

Het is ook zo leuk leesbaar geschreven moet ik zeggen! Zo kun je je echt inleven in jullie vakantie.

Maar er blijft vast genoeg over om te vertellen bij terugkomst (met foto's!!)

Veel plezier nog!

Liefs, Gon

• 10 November 2009 - 08:03

Mamma:

Hee luitjes,
    Leuk dat jullie in Tarpon Springs zijn geweest.
    Wij zijn ook in dat museum geweest en we hebben ook die film gezien.Ik weet het nog precies.
    Hebben jullie ook spons gekocht? Groetjes Mamma