30, 31 oktober en 1 november - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Wendy - WaarBenJij.nu 30, 31 oktober en 1 november - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Wendy - WaarBenJij.nu

30, 31 oktober en 1 november

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

04 November 2009 | Verenigde Staten, Tampa

Bedankt voor jullie berichen. Leuk om te weten dat jullie meeleven!Vanavond schrijf vanuit de business lounge in het Doubletree hotel in Tampa.

Vrijdag 30 oktober

Even een break wat betreft de pretparken. Eerst wat toast met jam en koffie / thee en dan stappen we in onze dodge met vriend tomtom.
We besluiten een Walmart Supercenter op te zoeken. Je kunt heerlijk struinen door de enorme winkel. Gelukkig voor onze portemonnee kunnen we de meeste dingen niet meenemen. Ze hebben er prachtig beddengoed en mooie dingen voor in huis. Daarna lunchen we bij de Roadhouse Grill. Het is een soort saloon met dop-pinda's op tafel. We bestellen allebei een salade en het is weer smullen...
We kijken nog wat rond in de omgeving en gaan dan op weg naar het Magic Kingdom. We willen graag de avondparade zien en de afsluitende vuurwerkshow. Het is heel erg mooi! We zijn zelfs nog in een achtbaan geweest samen. Oke, in het kindergedeelte van het park. Maar toch, hij ging best hard...
Thuis duiken we snel het bed in. Morgen moeten we weer op tijd op. We gaan naar Kennedy Space Center.

Zaterdag 31 oktober

We rijden in iets meer dan een uur naar het Kennedy Space Center. Onderweg zien we veel vogels en ik spot de eerste 'alligator' langs de weg.
We gaan mee met de Nasa up close tour. Een vrouwelijke enthousiaste gids verteld ons een heleboel terwijl we met een bus rond worden gereden. De tour duurt zo'n 2,5 uur en is heel interessant. Het eindpunt is een gebouw waar je bij binnenkomst een presentatie krijgt over de Apollo 8 die naar de maan is gevlogen. In de hal staat een Apollo op werkelijke grote, ruim 110 meter. Even voltanken en we kunnen de ruimte in...
Als we terug zijn op het beginpunt is het 14:30. Het is weer erg warm en we besluiten Cocao beach te bezoeken. We rijden naar Ron Jon's surfshop. Schijnbaar een fenomeen in deze omgeving. Na lang rondrijden komen we erachter dat er niet echt een centrum is in deze plaats. Veel hotels en appartementen en vervallen gebouwen. Er staat veel te huur en te koop. We rijden verder en vinden een mooi stuk strand waar het rustig is. De zee is prachtig met hoge golven. Echt even genieten...
Het is vandaag Halloween en om te kunnen zien hoe deze feestdag hier wordt gevierd gaan we naar Downtown Disney. Het is er enorm druk. Verklede kinderen met hun ouders (vaak ook verkleed) lopen langs verschillende trick or treat punten waar snoepjes worden weggegeven.
Het is erg leuk om alle verklede kinderen te zien!
We eten bij Bongo's, een Cubaans restaurant. De serveerster heeft per ongeluk 3 gerechten besteld bij de keuken en vraagt of we het extra gerecht niet erbij willen hebben en willen betalen. What do you think???
Het eten was oke en alhoewel de party net begint kunnen onze voeten niet meer en gaan we lekker naar huis.

Zondag 1 november

Vandaag gaan we voor de tweede keer naar Epcot.
In 'Soaring' vlieg je met een simulator en een enorm scherm voor je gevoel door California. Een hele leuke ervaring! Dat vinden andere mensen ook want de wachttijd is meer dan een uur. Gelukkig werken ze met een zogenaamde Fastpass. Dat houdt in dat je bijv. om 9:30 een Fastpass haalt voor een attractie en dan kun je tussen 10:45 en 11:44 binnen 10 minuten aan de beurt zijn. Heel handig want we hebben geen zin om zo lang in de rij te staan.
Het is een mooi en interessant park met leuke attracties. Tussen de middag eten we een aantal hapjes van de stands die meedoen aan het food and wine festival. Er zijn ongeveer twintig landen die stands hebben waar je eten en drinken dat typisch is voor dat land kan kopen. Er is een spaanse stand dus we eten heerlijke jamon serrano, manchego en chorizo.
In de loop van de middag gaan we terug naar huis en even lekker zwemmen. 's Avonds eten we bij T.G.I. Friday (oftewel thank god it's friday). Het is een gezellig restaurant met prima steaks en groente.

Groetjes allemaal van Pat en mij. Hopelijk kan ik morgen het verslag helemaal bijwerken.

• 05 November 2009 - 18:35

Linda:

Hey zus & pat,
    Wow het klinkt echt allemaal super en nog mooi weer en alles! Ben wel een heel klein beetje jaloers; vooral toen ik vanmorgen door de regen naar de trein fietste... Beetje jammer! Hoop morgen meer nieuws te hebben.. Veel liefs en hou ons op de hoogte! xxx