2, 3 en 4 november - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Wendy - WaarBenJij.nu 2, 3 en 4 november - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Wendy - WaarBenJij.nu

2, 3 en 4 november

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

05 November 2009 | Verenigde Staten, Tampa

Maandag 2 november

De een na laatste dag in Orlando is begonnen. We hebben het laatste park van Disney op het programma staan: Disney's hollywood studio's. Het thema van het park is films. Er zijn weer erg leuke attracties. Het is vandaag wel wat drukker dan de afgelopen tijd dus we staan af en toe in de rij. In de nacht van zondag op maandag is de decoratie in het park omgetoverd van halloween/herfstachtig naar het kerstgevoel. Er hangen enorm veel lampjes en de santa clausen staan al op sommige plaatsen te kijken. Aan het eind van de middag gaan we even weg. Ik wil graag 's avonds terug om de kerstlampjes te zien branden. Er is ook een show die, volgens bartjens, erg mooi is. Helaas blijken de lampjes pas op 6 november aan te gaan dus dat gaan we niet meemaken. De show is wel erg indrukwekkend met water, laser, dans en vuurwerk. Een mooie afsluiting van de pretparken!
Op de weg naar huis stoppen we bij Denny's. Pat gaat voor de burger en ik kies tilapia met rijst en groente. Als toetje delen we een cheesecake met frambozensaus. Weer een geweldige dag.

Dinsdag 3 november

De telefoon en het internet in ons appartement doet het weer! Een beetje laat maar we zijn er blij mee... We pakken vast wat dingen in en plannen onze laatste dag in Orlando. We hebben zin om naar Seaworld te gaan om de dolfijnen te voeren en daarna te gaan zwemmen in een waterpretpark. Als we buiten komen regent het echter en als we in de buurt van het park zijn giet het van de regen. We besluiten eerst maar een paar warenhuizen te bezoeken in de Florida Mall. We kijken bij Macy's, J C penny's en Sears. Ook de schoenen zijn in de aanbieding: hoge suede laarzen voor 53 usd. De collectie is enorm en we kopen nog een aantal mooie dingen.
Als het weer 's middags is opgeknapt gaan we alsnog naar Seaworld. We voeren de dolfijnen en het is weer erg leuk. Ik voer ook nog de roggen. Best wel scary: je moet je hand met een visje tussen je vingers op de bodem van het bad houden en dan eten ze de vis van je hand af...
We kijken nogmaals naar de orka show. Heel indrukwekkend.
Het park sluit om 18:00 en we gaan eten bij het Outback steakhouse. Dit is een 'australische' keten met heerlijke steaks. Dan zit het erop in Orlando...

Woensdag 4 november

Vanmorgen de laatste dingen opgegeten, opgeruimd en ingepakt. Ik bel met m'n vader en kan even lekker kletsen.
Om een uurtje of half tien vertrekken we met bestemming Tampa.
Als we om 11:00 bij het hotel aankomen kunnen we direkt inchecken. Het personeel is erg vriendelijk en we krijgen als welkom een warm chocolate chip cookie. De kamer ziet er super uit en buiten is er een zwembad en een spa (lees bubbelbad).
We laten het hotel voor wat het is en gaan weer op pad. We bezoeken het Henry Plant museum. Dit is gevestigd in een vleugel van de universiteit van Tampa. Henry Plant heeft vroeger een enorm hotel gebouwd naast de spoorbaan die ook van hem was. Na zijn dood is het gebouw in verval geraakt en uiteindelijk heeft de gemeente het gebouw en de grond overgenomen en toegekend aan de universiteit. In het museum staan veel originele meubelstukken en kunstwerken die in het hotel hebben gestaan. We krijgen een koptelefoon met informatie.
Dan gaan we naar Ybor city, de cubaanse wijk van Tampa. Hier worden sigaren met de hand gerold. Het is leuk om even rond te lopen maar de hele wijk ademt een sfeer uit van vergane glorie. We eten een cuban sandwich bij een van de restaurantjes en die smaakt goed! Na een wandeling drinken we een cafe con leche bij een bar waar iemand bezig is sigaren te rollen. Natuurlijk kan een sigaar niet ontbreken, voor Patrick dan...
We stappen in de auto en zetten koers naar St. Petersburg. De pier wordt aangeprezen in de folders dus daar gaan we heen. Het valt ons een beetje tegen. Het is een verzameling souvenirwinkels en restaurants met foto's van het eten (je weet van zoals aan de boulevards in de diverse vakantielanden). Op de 2e etage zit een klein aquarium dat we bezoeken. Dat is wel leuk, de vrijwilligers die er werken geven uitleg over alle dieren. We sluiten af met een drankje met uitzicht op zee. Al met al weer een leuke dag!
Op de terugweg eten we bij Cracker Barrel. Patrick eet garnalen met aardappelcasserole, hushpuppies, coleslaw en fried apples. Ik eet forel met aardappelcasserole, worteltjes en fried apples. Daarbij worden 2 soorten broodjes geserveerd. Het was heerlijk en de rekening bedroeg 22 usd, plus tip 27 usd. Zo goed en goedkoop hebben we nog niet gegeten. Het is een keten, dus zeker wel voor herhaling vatbaar. Bij het restaurant zit een winkel met de leukste spullen voor in huis.
In het hotel gaan we even lekker zwemmen en in de hottub. Daarna werk ik het vorige deel van het verslag bij.

Veel liefs van ons allebei!

• 06 November 2009 - 15:59

Dick De Boer:

hallo luitjes

Hoeveel km[mijlen]hebben jullie al gereden?En geluk dat de benzine daar per gallon goedkoper als bij ons hier en volgens de verslagen vervelen jullie je geen moment
    Nog veel plezier groetjes van dick en pleun.

• 08 November 2009 - 11:49

Mamma:

Hee luitjes,
    Geweldig dat jullie het zo naar je zin hebben.
    Ik ben benieuwd naar jullie verhalen over de Key's.
    Wij hier in Wijk vermaken ons ook prima maar missen jullie wel!
    Met de vogels gaat het goed hoor!
    Ze beginnen al een beetje aan ons te wennen.
    Groetjes Mamma